FAQ

Jest to skrzynia biegów złożona z dwóch, niezależnych od siebie sprzęgieł. Pierwsze sprzęgło odpowiada za biegi nieparzyste, a drugie za biegi parzyste. Powershift zapewnia przekazywanie mocy bez zakłóceń i chwilowej utraty momentu obrotowego.

Działanie dwusprzęgłowej skrzyni biegów Powershift jest analogiczne do dwóch tradycyjnych manualnych skrzyń biegów, każda z własnym sprzęgłem, pracujących na biegi równoległe i naprzemienne. Jednostka Forda jest sześciobiegowa, z jednym sprzęgłem działającym na bieg wsteczny, pierwszym, trzecim i piątym, a drugim na drugim, czwartym i szóstym biegu. Po włączeniu pierwszego biegu sprzęgło 2-4-6 jest odłączane i włączane są koła zębate drugiego biegu. W odpowiednim czasie sprzęgło R-1-3-5 jest odłączone, a sprzęgło 2-4-6 włączone. Na drugim biegu druga strona przesuwa się z pierwszego na trzeci. Proces jest powtarzany bez utraty wydajności zwykle związanej z przekładniami hydrokinetycznymi i, teoretycznie, zapewnia szybkie płynne zmiany biegów.

Jak już wyżej wspomnieliśmy, Powershift umożliwia przekazywanie mocy bez jakichkolwiek zakłóceń i chwilowej utraty momentu obrotowego. W przypadku tej skrzyni, nie ma mowy o wolnej reakcji na dodanie gazu lub opóźnionej redukcji i zmiany biegów. Dodatkowo, według deklaracji producenta, zużycie paliwa jest o 8% niższe, w porównaniu z klasyczną skrzynią biegów.

Największym czynnikiem wpływającym na usterki jest nieprwawidłowa eksploatacja, a zaczyna się to zazwyczaj od pękających przekładek koła dwumasowego. Następstwem takich pęknięć jest wpływanie fragmentów przekładek do oleju. Drobne fragmenty tłumia drgań moga dostać sie do mechatroniki co w konsekwencji moze unieruchomic pojazd.

Największym czynnikiem wpływającym na usterki PS1 jest eksploatacja, a zaczyna się to zazwyczaj od pękających przekładek koła dwumasowego. Następstwem takich pęknięć jest wpływanie fragmentów przekładek do oleju, gdzie większe elementy potrafią przesunąć sprężyny amortyzujące drgania co generuje dużą ilość opiłków metalowych, a te z kolei osadzają się na magnesach przesuwek odpowiedzialnych za komunikacje z mechatroniką. Źle skonstruowany system olejowy pozwala na wpłyniecie drobnych elementów plastikowych do mechatroniki, a tam mogą one zablokować elektrozawory czy zawory. W PS2 problem tkwi w słabej jakości kole dwumasowym którego zużycie powoduje drgania, a te urwanie piasty sprzęgła. Obie skrzynie wymagają częstych wymian oleju co około 50 tyś km.

Użytkownicy takiej skrzyni będą musieli uważnie pilnować regularnych wymian olejów oraz będą musieli przyzwyczaić się do mniej agresywnej jazdy.

W naszym warsztacie nie ma miejsca na pracę na pół gwizdka. Biorąc pod uwagę awaryjność i poziom skomplikowania tego typu skrzyń biegów, postanowiliśmy znaleźć rozwiązanie na własną rękę. Doszliśmy do wniosku, że kompleksowa regeneracja przyniesie najlepsze efekty. Podchodzimy do Twojego problemu komplementarnie.

Postanowiliśmy wyjść naprzeciw potrzebom użytkowników skrzyń Powershift i ugryźć temat zupełnie inaczej niż inni robili to do tej pory. Dołożyliśmy wszelkich starań i opracowaliśmy autorską metodę usprawnienia skrzyni tak, aby była wytrzymalsza niż kiedykolwiek wcześniej. Użytkownicy Powershifta poznają zupełnie inny poziom komfortu jazdy.

Przekonaliśmy cię?

Skorzystaj z naszych usług